Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015
Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015
Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015
Θεματική ενότητα : Φθινόπωρο ( κλασικό τμήμα)
Η αλλαγή του καιρού με το ξεκίνημα του Νοέμβρη ήταν η αφορμή για να ξεκινήσει μια μεγάλη θεματική ενότητα για αυτή την εποχή του χρόνου...
Τα παιδιά έφεραν εικόνες και φθινοπωρινά φυτά και φρούτα από το σπίτι...
Παρατήρησαν, μύρισαν, αισθάνθηκαν με τα χέρια τους και περιέγραψαν...
Τα παιδιά έφεραν εικόνες και φθινοπωρινά φυτά και φρούτα από το σπίτι...
Παρατήρησαν, μύρισαν, αισθάνθηκαν με τα χέρια τους και περιέγραψαν...
![]() |
διαβάσαμε βιβλία... και μάθαμε γράμματα και αριθμούς... |
Θεματική ενότητα : 28η Οκτωβρίου (κλασικό τμήμα)
Παρατηρήσαμε πίνακες και διηγηθήκαμε τα γεγονότα..
![]() |
Παρατήρηση του πίνακα "Γκουέρνικα" του Π. Πικάσσο |
![]() |
κηρομπογιά σε κάνσον |
![]() |
τέμπερες σε χαρτί του μέτρου (ομαδική εργασία) |
![]() |
η δική μας Γκουέρνικα! Φτιάξαμε σημαιάκια με μεικτές τεχνικές... ![]() ![]() |
Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015
Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2015
ΘΕΡΦΥΣ - << ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 2014-2015 >>
H παιδαγωγική μεθοδολογία
περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
του έργου ΘΕΡΦΥΣ
του έργου ΘΕΡΦΥΣ
Ινστιτούτο Μεσογειακών
Δασικών Οικοσυστημάτων
Σας προσκαλούμε στην παρουσίαση της περσινής μας χρονιάς, πού έγινε στα πλαίσια του περιβαλλοντικού πρόγράμματος .
Γενική
Διεύθυνση Αγροτικής Έρευνας
Ινστιτούτο
Ελιάς, Υποτροπικών Φυτών και Αμπέλου (Ι.ΕΛ.Υ.Α.)
Τμήμα
Ελαίας και Οπωροκηπευτικών
Ινστιτούτο
Μεσογειακών Δασικών Οικοσυστημάτων

Θεραπεύοντας
την αποξένωση του σύγχρονου ανθρώπου από τη φύση
Διαμόρφωση παιδαγωγικής
μεθοδολογίας για την ενδυνάμωση της σχέσης με το δασικό και αγροτικό περιβάλλον
σε συνεργασία με το
Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Α′ Διεύθυνσης Π.Ε. Αθηνών
Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Α′ Διεύθυνσης Π.Ε. Αθηνών
Σεμινάριο Επιμόρφωσης
Παρασκευή 30/10/2015 και ώρα 15:30-19:00
Παρασκευή 30/10/2015 και ώρα 15:30-19:00
με
θέμα:
H παιδαγωγική μεθοδολογία
περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
του έργου ΘΕΡΦΥΣ
του έργου ΘΕΡΦΥΣ
Ινστιτούτο Μεσογειακών
Δασικών Οικοσυστημάτων
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
15.30-16:00
|
Προσέλευση-Εγγραφές
|
16:00-16:10
|
Χαιρετισμός
από τη Διευθύντρια του Ινστιτούτου Μεσογειακών Δασικών Οικοσυστημάτων, Δρ.
Κωνσταντίνα Τσαγκάρη
|
16:10-16:20
|
Παιδί και Πόλη, ο ρόλος των προγραμμάτων
Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Α′
Διεύθυνσης Π.Ε. Αθηνών, Μαρία Δημοπούλου.
|
16:20-16:45
|
O
σκοπός, το περιεχόμενο
και η μεθοδολογία του έργου ΘΕΡΦΥΣ
Δρ. Ίριδα
Τσεβρένη
|
16:45-17:30
|
Βιωματικά
εργαστήρια βασισμένα στην παιδαγωγική μεθοδολογία περιβαλλοντικής εκπαίδευση
του έργου ΘΕΡΦΥΣ
Εργαστήριο 1, (Μαρία Δημοπούλου,
Ελένη Μαυρογονάτου, Γεωργία Τραγούδη) για εκπαιδευτικούς που δεν έχουν παρακολουθήσει το πρώτο
σεμινάριο του έργου ΘΕΡΦΥΣ
Εργαστήριο 2, (Ίριδα Τσεβρένη) για εκπαιδευτικούς που έχουν
παρακολουθήσει το πρώτο σεμινάριο του έργου ΘΕΡΦΥΣ
|
17:30-17:45
|
Διάλειμμα
|
17:45-18:10
17:45-17:50
17:50-17:55
17:55-18:00
18:00-18:10
|
Παρουσίαση
πιλοτικών δράσεων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εφαρμογή
της μεθοδολογίας του έργου ΘΕΡΦΥΣ στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, Δρ. Ίριδα
Τσεβρένη
Εφαρμογή
της μεθοδολογίας του έργου ΘΕΡΦΥΣ στην Ειδική Αγωγή, Ελένη Μαυρογονάτου, Πρότυπο
Ειδικό Σχολείο ΜΔΔΕ Καισαριανής “Ρόζα Ιμβριώτη”
Εφαρμογή
της μεθοδολογίας του έργου ΘΕΡΦΥΣ στο Δημοτικό σχολείο, Γεωργία Τραγούδη, 60ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
Eφαρμογή
της μεθοδολογίας του έργου ΘΕΡΦΥΣ στο Νηπιαγωγείο,
Δώρα Μπέτσα –Γεωργία Τασούλα 16ο &77ο Νηπιαγωγείο
Αθηνών
|
18:10-18:40
|
Παρουσίαση
της παιδαγωγικής μεθοδολογίας περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του έργου ΘΕΡΦΥΣ,
Δρ Ίριδα Τσεβρένη
|
18:40-19:00
|
Συζήτηση
- Προοπτική εφαρμογής της παιδαγωγικής μεθοδολογίας περιβαλλοντικής
εκπαίδευσης του έργου ΘΕΡΦΥΣ
|
![]() |
![]() |
![]() |
|||
Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015
Θεματική ενότητα "εγώ και οι άλλοι", υποενότητα το σώμα μου (κλασικό τμήμα)
Τελειώνοντας το θέμα της οικογένειας περάσαμε στο θέμα του εαυτού μας τόσο συναισθηματικά, όσο και σωματικά. Ως προς το θέμα της συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης χρησιμοποιήθηκαν διάφορα ψυχοκινητικά παιχνίδια που βοήθησαν στην ανάπτυξη των σχέσεων των παιδιών, καθώς και συζητήσεις για τα συναισθήματα που έχουμε σε διάφορες συνθήκες.
Σε σχέση με το σώμα μας είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι τα παιδιά είναι πια σε ηλικία να ξέρουν, να φροντίζουν και να προστατεύουν το σώμα τους.
![]() |
το σώμα μέσα από την τέχνη |
![]() |
οι αισθήσεις μας ( πίνακας αναφοράς) |
![]() |
ζωγραφίσαμε ένα μαθητή σε πραγματική διάσταση |
![]() |
...και προσθέσαμε τα όργανά μας |

![]() |
παιχνίδι με το σώμα |
![]() |
εργασία αναγνώρισης γραμμάτων και λέξεων με τη βοήθεια του πίνακα αναφοράς |
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)